DELAVNICE 1. SKLOP, 15.45-16.30
BIOMEHANIKA TELESNE DRŽE
Izvajalec: Simona Šalej, univ. dipl. biologinja
Primernost: učitelji OŠ (2. in 3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 20
Na interaktivni delavnici z aktivnimi učnimi metodami raziskujemo osnove funkcionalne telesne drže na podlagi biomehaničnih zakonitosti hrbtenice, medenice in nog. Spoznavamo pomen in način samokontrole in zavestne korekcije pokončne drže. Praktično ocenimo telesno držo s pomočjo težiščnice. Svoje telo postavimo v dober pokončen položaj s pomočjo blazinice utežke sede in stoje. Praktično preizkusimo in začutimo vpliv položaja našega telesa na naše psihično počutje. Ohranjanje dobre telesne drže bi moral biti temelj managementa zdravja vseh nas, od otroštva dalje. Današnji življenjski slog namreč drsi daleč stran od evolucijskih prilagoditev človeka in nihče se ne more držati pokončno namesto nas.
PROGRAMIRANJE HUMANOIDNEGA ROBOTA PEPPER
Izvajalec: Tehno park Celje
Primernost: učitelji OŠ (3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 15
Humanoidni robot Pepper, ki ga je zasnovalo podjetje SoftBank Robotics z namenom, da opravlja vlogo humanoidnega spremljevalca in komunicira na povsem naraven ter intuitiven način, ima v Tehnoparku Celje prav posebno mesto. S prepoznavanjem čustev, interpretiranjem mimike, tona glasu in neverbalnih kretenj je odličen sogovornik ter pravi poliglot, saj pozna kar 20 jezikov.
Pepper je interaktivno orodje in pripomoček, ki ga uporabljamo v namen učenja osnov programiranja in računalniškega opismenjevanja. Na delavnici se boste spoznali z načini delovanja humanoidnega robota Pepper in pomembnosti humanoidnih robotov v vsakdanjem življenju ter izobraževanju. V praksi pa boste s pomočjo programa RMS (Robot Management System), s katerim upravljamo robota, programirali interaktivni dialog, animacijo ali ukaz, ki jih bo humanoidni robot Pepper ob koncu delavnice tudi izvedel.
KEMIJA ZA NAJMLAJŠE - Termin je že zaseden!
Izvajalec: Anja Debeljak, društvo Gaia-s
Primernost: učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 15
Program delavnice je snovan kot podaljšek tematik, ki se spoznavajo pri predmetih Naravoslovje, Naravoslovje in tehnika ter Spoznavanje okolja. Na delavnici je poudarek na praktičnem prikazu zakonitosti iz vsakdanjega življenja, kar neznatno olajšuje razumevanje naravoslovnih pojavov.
Kemija se uporablja povsod okoli nas. Zdravniki z znanjem kemije izdelujejo zdravila, ki nam pomagajo, ko smo bolni. Kmetje s pomočjo kemije pomagajo svojim pridelkom rasti. Kuharji pa s pomočjo kemijskih reakcij kuhajo okusne jedi. Razumevanje kemije nam pomaga razumeti svet okoli nas in njegovo delovanje.
Med samo delavnico bomo spoznali kako poskrbimo za varnost, kaj storiti, če pride do nesreče in katere so nevarne snovi ter kako se ustrezno zaščititi.
ZNANSTVENA PREDSTAVA ZNANSTVENICE ANE IN GOSENICE FANI
Izvajalec: Tehno park Celje
Primernost: vzgojitelji, učitelji OŠ (1. triada)
Število udeležencev: do 15
Skozi raziskovanje, igro in eksperimentiranje lahko že pri najmlajših spodbujamo zanimanje za naravoslovje in znanost.
S pomočjo dogodivščin znanstvenice Ane in gosenice Fani boste doživeli edinstveno interaktivno izkušnjo, ki je v kombinaciji z izobraževanjem ključ do usvojitve znanja. Glavni junakinji, Ana in Fani, preko igrane predstave, na zabaven način, približata različna znanstvena področja; od astronomije, ekologije, matematike, zdravega načina življenja do naravoslovja. Na raziskovalnih postajah, z vsemi svojimi čutili, boste aktivno sodelovali. Postaje so raznolike, nekatere zahtevajo kreativno ali logično razmišljanje, druge skupinsko delo. Vsaka pa dokazuje, da je lahko znanost tudi zabavna.
TRAJNOSTNO NAKUPOVANJE IN PRAVILNO LOČEVANJE ODPADKOV
Izvajalec: Tehno park Celje
Primernost: učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 15
Trajnostno in odgovorno vedenje do okolja je pomemben faktor razvoja že v zgodnjem otroštvu. Ravnanje z odpadki mora biti racionalno in hkrati pravilno. Na delavnici se boste preizkusili v zabavnem izkustvenem tekmovanju v ločevanju odpadkov z ekološko noto. Tekmovanje se izvede z dejanskimi odpadki. Lahko pa tudi s sabo prinesete kašen artikel, za katerega ne veste kam sodi in bomo skupaj presodili, v kateri zabojnik za odlaganje smeti ga odložimo.
3D TISKALNIK KOT UČNI PRIPOMOČEK
Izvajalec: Matic Holobar, Šolski center Celje
Primernost: učitelji OŠ (3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 15
Verjetno ste se kdaj vprašali kako deluje 3D tiskalnik. Sedaj imate enkratno priložnost, da spoznate osnove delovanja 3D tiskalnika, njegove sestavne dele, različne tipe tiskalnikov ter njihove prednost in slabosti. Pogledali bomo tudi različne tipe filamentov s katerim lahko tiskamo ter tudi njihive prednosti in slabosti. Po končani delavnici boste kompetentni, da samostojno natisnete izdelek. Vse od izbire tiskalnika, filamenta do priprave izdelka in tiskanja. Velikokrat pride med tiskom do težav, zato boste spoznali najpogostejše težave, zaradi kateri se tisk ne natisne pravilno in kako jih najlažje odpraviti.
LEGOROBOTIKA - krepitev STEAM kompetenc v LEGO praksi
Izvajalec: Žan Močivnik, učitelj matematike in računalništva, Legama
Primernost: učitelji OŠ (2. in 3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 15
Na delavnici se boste prelevili v svoje učence in preko kompleta LEGO Spike Prime spoznali kako uporabljati pakete pri šolski uri. Na zabaven način bomo reševali aktualen problem, ki ga bomo raziskovali preko sestavljanja in programiranja LEGO kock. Še ne znate programirati, potem je to prava delavnica, da se opogumite. Želite uporabljati komplete pri svojih urah? Ja potem je to prava delavnica za vas. Pridite in razvijali bomo naše STEAM kompetence na področju ustvarjanja, raziskovanja, matematike ... in še kaj. Delavnica bo predstavljala uporabo LEGO Spike Prime pri vsakdanji uri in kako lahko posamezno lekcijo predstavite na drugačen način. Pridobili boste LEGOV pristop za uporabo paketov.
UČILNICA ZA ZGODNJE IZOBRAŽEVANJE Z MTINY ROBOTKOM
Izvajalec: Maja Gačnik, Legama
Primernost: : vzgojitelji in učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 15
mTiny je prvi Makeblokov robot brez zaslona. Z učnim načrtom je bil zasnovan tako, da učiteljem pomaga pri načrtovanju in izvajanju veselih robotskih dejavnosti ter pri učenju otrok v zgodnjih letih. Urniki vzgojiteljev mlajših otrok so polni in uvedba najsodobnejše tehnologije v učilnicah za predšolske otroke je lahko izziv. Vendar pa tehnološko izobraževanje izkorišča trende prihodnosti izobraževanja, zato mTiny komplet omogoča izvajanje programov na enostaven način.
Primeren je za učitelje, z ali brez izkušenj programiranja ali računalništva. Je prilagodljiv, fleksibilen in enostaven za uporabo. Spoznali boste nekaj osnovnih načinov programiranja, ponujamo pa tudi primere učnih dejavnosti, ki olajšajo učenje in poučevanje.
mTiny je programabilni robot za predšolske otroke in otroke v 1. triadi osnovne šole. Je orodje za razvijanje spretnosti otrok 21. stoletja zlasti na področju pismenosti, ki presegajo branje in pisanje. Informacijska, medijska in tehnološka pismenost ter računanje so ključni poudarki tega učnega načrta. Poleg tega so oprijemljivi programski bloki mTiny in bloki, ki temeljijo na sestavljankah, zabavni za otroke, obenem pa pomagajo razvijati tudi njihove sposobnosti razmišljanja na višji ravni. Z ustreznimi navodili omogočajo združevanje konkretnega in abstraktnega razmišljanja.
DELAVNICE 2. SKLOP, 18.15-19.00
SPOZNAVANJE INTERAKTIVNEGA IZOBRAŽEVALNEGA ROBOTA – PHOTON ROBOT
Izvajalec: Ivan Kolenko, Inovatio
Primernost: Primernost: učitelji OŠ (1., 2. in 3. triada)
Število udeležencev: do 15
Udeleženci delavnice se bodo seznanili z Photon Robotom in osnovami vodenja robota v prostoru. Za seznanjanje z robotom bo uporabljena programska oprema, ki omogoča vodenje robota na več načinov, ali z enostavnim risanjem poti s prstom po tablici ali sestavljanjem programskih ukazov s programskimi jeziki Scratch, Python, Java Script. Na delavnici želimo na enostaven način prikazati osnove programiranja in vzbuditi zanimanje za raziskovanje novih tehnologij. Photon Robot je tudi sestavni del kompletov za različna predmetna področja, zato bodo na delavnici prikazani tudi kompleti za fiziko, programiranje in umetno inteligenco.
Udeležencem bodo na delavnici predstavljene praktične možnosti uporabe STEM za razvoj otrokovega logičnega mišljenja, načrtovanja in pozitivnega odnosa do okolja. Spoznali bodo kako preko igre spodbuditi zanimanje za učenje in izboljšati učne rezultate ter kako ustvarjanje novih modelov poučevanja pozitivno vpliva na rezultate in razvija zavest o pomenu vseživljenjskega učenja. Predstavljeno jim bo, kako zabava in učenje lahko gresta z roko v roki – sta lahko prijatelja. Kljub temu, da tehnologija sama po sebi še ne pomeni večje kakovosti pouka in boljših rezultatov, lahko skrbno načrtovanje in izvajanje ustreznih didaktičnih pristopov in strategij ob uporabi prave IKT veliko pripomore k razvoju odprte osebe dovzetne za sodelovanje in razumevanje pomena sodelovanja.
TRAJNOSTNE KREATIVNE TEHNO DELAVNICE: »BOLJ KOT IMAM PRAZEN KOŠ, BOLJ BOGAT SEM.«
Izvajalec: Simona Šalej univ. dipl. biologinja
Termin je že zaseden!
Primernost: vzgojitelji in učitelji OŠ (1. triada)
Število udeležencev: do 15
Ustvarjali bomo iz stvari, ki bi sicer verjetno romale med odpadke in iz materialov, ki jih najdemo v naravi. Na delavnici boste spoznavali različne ročne spretnosti in tehnološke postopke ponovne uporabe stvari.
OSNOVE PROGRAMIRANJA: SCRATCH
Izvajalec: Tehno park Celje
Primernost: učitelji OŠ (2. in 3. triada)
Število udeležencev: do 10
Delavnica Scratch nudi možnost razumevanja vizualnih programskih jezikov, ki ne zahtevajo predznanja programiranja in ki spodbujajo h kreativnem in umetniškem izražanju. V sami aplikaciji snujete in oblikujete različne like, ki jih kasneje lahko tudi uporabite v končnem projektu (računalniška igrica, animacija, video). Zaradi načina programiranja – sestavljanje grafičnih gradnikov – se boste naučili pomembnosti pravilnih zaporedij ukazov za pravilno delovanje projekta in odkrivanje napak ter njihovo odpravljanje. Spoznali boste pomembnost logičnega in analitičnega mišljenja v programiranju in vsakdanjem življenju ter kako si samoorganizirati delo. Delavnica na zanimiv in zabaven način spodbuja zanimanje za poklice prihodnosti.
MATEMATIKA V KUHINJI - 1,2,3 sladica že diši
Izvajalec: Ivana Ristić, IR doživetja
Primernost: učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 15
Kulinarično ustvarjanje na hiter, preprost in iznajdljiv način. Kako zelo pomembno je, da nam kuhinja in peka ne predstavlja bremena in kako zelo pomembno je, da se naučimo biti hitri in odgovorni pri pripravi različnih jedi. Zato se naučimo ustvariti okusno jed iz sestavin, ki jih imamo vedno v svoji kuhinji, ter poskusimo vnesti v naš vsakdan zdrave grižljaje. Pri pripravi s komuniciranjem in medsebojno pomočjo spoznamo hitre matematične podvige in merske enote v kuhinji. S temo 1,2,3 sladica že diši bomo pripravili slastno in okusno jed.
PREDSTAVITEV FLL- FIRST LEGO LEAGUE
Izvajalec: Natalija Premužič, Zavod Super Glavce
Primernost: : učitelji OŠ (1. 2. in 3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 20
FIRST LEGO Liga (FLL) je mednarodni interdisciplinarni raziskovalni program, ki mladim med 4. in 17. letom starosti približuje znanost, jih navdušuje za raziskovanje, uporabljanje sodobnih tehnologij v koristne, humane namene in jih uči reševanja problemov. Spodbuja radovednost, vedoželjnost, ustvarjalnost, inovativnost, uči podjetnosti, sodelovanja, deljenja in poudarja skupinsko delo - veščine, ki jih bodo zagotovo zelo potrebovali v življenju in na poklicni poti. Program sestavljajo tri kategorije, za najmlajše 4 do 6 let, nato Raziskovalci 6 do do 10 let in Izzivalci 9 do 16 let.
Zaradi premišljenega, učinkovitega in za mlade privlačnega koncepta spoznavajo STEAM na drugačen način, kot smo ga vajeni pri rednem pouku (science, technology, engineering, art and math). Spoznali boste program, način dela in primere dobre prakse iz šol, ki že sodelujejo.
IZDELAVA KNJIGICE BREZ BESED - Termin je že zaseden!
Izvajalec: Nea Likar, SKETCH STUDIO
Primernost: učitelji OŠ (2. in 3. triada)
Število udeležencev: do 15
Moč vizualnega jezika, brez, da ga pospremi kopica informacij in besed, me navdihuje že dlje časa. Izdelava knjige brez besed oziroma osvajanje osnov za tovrstno izražanje bodisi skozi besedno igro, iskanje skupnih zanimanj, nadpomenk in posledično s tem tudi kombiniranje sloga, ritma risbe in načina sporočanja informacij je nekaj postojank, ki jih rada zastavim in omenim pri svojih delavnicah vezanih na knjigo brez besed. Živimo v času vizualnega onesnaževanja, kjer je preprosto razumevanje in branje skozi podobe, barve in ritem precej zakrknilo in pojav, da se knjige brez besed v tej meri pojavljajo na razstavah in policah največjih knjižnih sejmov, ni naključen. Knjige brez besed nagovarjajo različne generacije in v kolikor je tematika aktualna, zaobjamejo velik del sveta. Na delavnici bomo pogledali nekaj primerov dobrih praks, podala bom izhodišča o tem, kako voditi skozi tovrstno ustvarjanje in odprta bom za vprašanja na to temo.
USTVARJANJE SKULPTUR IZ MODELIRNIH BALONOV
Izvajalec: Suzana Senica, akademska slikarka
Primernost: vzgojitelji in učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 15
Na delavnici se boste naučili ustvariti skulpture iz balonov. Prikazano vam bo nekaj osnovnih tehnik twistanja balonov in idej, ki jih boste kasneje uporabili oziroma posredovali svojim učencem. Spoznali boste poimenovanje in tehnike modeliranja z baloni ter pomen pravih proporcev med deli balona. Praktično jih boste ustvarjali skozi zabavno podajanje znanja likovne teorije.