DELAVNICE 3. SKLOP, 9.45-10.30
MOLEKULARNA KUHINJA, KJER SE SREČATA PREHRANA IN ZNANOST
Izvajalec: Alen Rupnik, mag.inž.kem.inž
Primernost: učitelji OŠ (3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 15
Udeleženci lahko podrobneje spoznajo kemijo v svetu kulinarike ali kar bolje rečeno kulinariko v svetu kemije? ''Hrana je kemija'', številni na prvi pogled preprosti procesi v kuhinji so v resnici precej zahtevni fizikalno-kemijski procesi. Tako bomo spoznali svet molekularne gastronomije s pomočjo sous-vide tehnike kuhanja, izdelave sadnih balončkov s pomočjo membranske izmenjave ionov, gelifikacijo s pomočjo rastlinske želatine agar-agar, pripravo zračnih mehurčkov s pomočjo sojinega lecitina, upraševanje maščob, pripravo espum in še številne druge tehnike.
ZNANSTVENA PREDSTVA – KAJ NEKI ME DRŽI POKONCI, DA NE ZGLEDAM KOT EN PREKUHAN MAKARON?
Izvajalec: Tehno park Celje
Primernost: vzgojitelji in učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 20
Glavna zvezda znanstvene predstave je humanidni robot Nao, z imenom Teo. Je simpatičen in atraktiven, zato verjamemo, da bo uspešen pri zadrževanju vaše pozornosti, ko boste spoznavali pokončno držo, njen princip in pomen. Na predstavitvi znanstvene predstave, ki se izvede kot pogovor med udeleženci, vodnikom in humanoidnim robotom Teom, boste aktivno spoznavali in raziskovali funkcionalno pokončno držo, njen princip in pomen. Trdni temelji zdravega življenjskega sloga in zavestnega ohranjanja pokončne drže se pričnejo razvijati v zgodnjem otroštvu in se prenesejo v odraslo obdobje.
TRAJNOSTNO NAKUPOVANJE IN PRAVILNO LOČEVANJE ODPADKOV
Izvajalec: Tehno park Celje
Primernost: učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 15
Trajnostno in odgovorno vedenje do okolja je pomemben faktor razvoja že v zgodnjem otroštvu. Ravnanje z odpadki mora biti racionalno in hkrati pravilno. Na delavnici se boste preizkusili v zabavnem izkustvenem tekmovanju v ločevanju odpadkov z ekološko noto. Tekmovanje se izvede z dejanskimi odpadki. Lahko pa tudi s sabo prinesete kašen artikel, za katerega ne veste kam sodi in bomo skupaj presodili, v kateri zabojnik za odlaganje smeti ga odložimo.
LEGOROBOTIKA - krepitev STEAM kompetenc v LEGO praksi
Izvajalec: Žan Močivnik, učitelj matematike in računalništva, Legama
Primernost: učitelji OŠ (2. in 3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 15
Na delavnici se boste prelevili v svoje učence in preko kompleta LEGO Spike Prime spoznali kako uporabljati pakete pri šolski uri. Na zabaven način bomo reševali aktualen problem, ki ga bomo raziskovali preko sestavljanja in programiranja LEGO kock. Še ne znate programirati, potem je to prava delavnica, da se opogumite. Želite uporabljati komplete pri svojih urah? Ja potem je to prava delavnica za vas. Pridite in razvijali bomo naše STEAM kompetence na področju ustvarjanja, raziskovanja, matematike ... in še kaj. Delavnica bo predstavljala uporabo LEGO Spike Prime pri vsakdanji uri in kako lahko posamezno lekcijo predstavite na drugačen način. Pridobili boste LEGOV pristop za uporabo paketov.
OSNOVE PROGRAMIRANJA: SCRATCH
Izvajalec: Tehno park Celje
Primernost: učitelji OŠ (2. in 3. triada)
Število udeležencev: do 10
Delavnica Scratch nudi možnost razumevanja vizualnih programskih jezikov, ki ne zahtevajo predznanja programiranja in ki spodbujajo h kreativnem in umetniškem izražanju. V sami aplikaciji snujete in oblikujete različne like, ki jih kasneje lahko tudi uporabite v končnem projektu (računalniška igrica, animacija, video). Zaradi načina programiranja – sestavljanje grafičnih gradnikov – se boste naučili pomembnosti pravilnih zaporedij ukazov za pravilno delovanje projekta in odkrivanje napak ter njihovo odpravljanje. Spoznali boste pomembnost logičnega in analitičnega mišljenja v programiranju in vsakdanjem življenju ter kako si samoorganizirati delo. Delavnica na zanimiv in zabaven način spodbuja zanimanje za poklice prihodnosti.
SPOZNAVANJE INTERAKTIVNEGA IZOBRAŽEVALNEGA ROBOTA – PHOTON ROBOT
Izvajalec: Ivan Kolenko, Inovatio
Primernost: Primernost: učitelji OŠ (1., 2. in 3. triada)
Število udeležencev: do 15
Udeleženci delavnice se bodo seznanili z Photon Robotom in osnovami vodenja robota v prostoru. Za seznanjanje z robotom bo uporabljena programska oprema, ki omogoča vodenje robota na več načinov, ali z enostavnim risanjem poti s prstom po tablici ali sestavljanjem programskih ukazov s programskimi jeziki Scratch, Python, Java Script. Na delavnici želimo na enostaven način prikazati osnove programiranja in vzbuditi zanimanje za raziskovanje novih tehnologij. Photon Robot je tudi sestavni del kompletov za različna predmetna področja, zato bodo na delavnici prikazani tudi kompleti za fiziko, programiranje in umetno inteligenco.
Udeležencem bodo na delavnici predstavljene praktične možnosti uporabe STEM za razvoj otrokovega logičnega mišljenja, načrtovanja in pozitivnega odnosa do okolja. Spoznali bodo kako preko igre spodbuditi zanimanje za učenje in izboljšati učne rezultate ter kako ustvarjanje novih modelov poučevanja pozitivno vpliva na rezultate in razvija zavest o pomenu vseživljenjskega učenja. Predstavljeno jim bo, kako zabava in učenje lahko gresta z roko v roki – sta lahko prijatelja. Kljub temu, da tehnologija sama po sebi še ne pomeni večje kakovosti pouka in boljših rezultatov, lahko skrbno načrtovanje in izvajanje ustreznih didaktičnih pristopov in strategij ob uporabi prave IKT veliko pripomore k razvoju odprte osebe dovzetne za sodelovanje in razumevanje pomena sodelovanja.
PREDSTAVITEV FLL- FIRST LEGO LEAGUE
Izvajalec: Natalija Premužič, Zavod Super Glavce
Primernost: : učitelji OŠ (1. 2. in 3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 20
FIRST LEGO Liga (FLL) je mednarodni interdisciplinarni raziskovalni program, ki mladim med 4. in 17. letom starosti približuje znanost, jih navdušuje za raziskovanje, uporabljanje sodobnih tehnologij v koristne, humane namene in jih uči reševanja problemov. Spodbuja radovednost, vedoželjnost, ustvarjalnost, inovativnost, uči podjetnosti, sodelovanja, deljenja in poudarja skupinsko delo - veščine, ki jih bodo zagotovo zelo potrebovali v življenju in na poklicni poti. Program sestavljajo tri kategorije, za najmlajše 4 do 6 let, nato Raziskovalci 6 do do 10 let in Izzivalci 9 do 16 let.
Zaradi premišljenega, učinkovitega in za mlade privlačnega koncepta spoznavajo STEAM na drugačen način, kot smo ga vajeni pri rednem pouku (science, technology, engineering, art and math). Spoznali boste program, način dela in primere dobre prakse iz šol, ki že sodelujejo.
DELAVNICE 4. SKLOP, 14.00-14.45
S.O.S. ŠOLA - didaktične metode in konkretni pripomočki za razumevanje temeljev matematike za šolarje od 1. do 5. razreda OŠ - TERMIN JE ŽE ZASEDEN!
Izvajalec: Alenka Knez, uni. dipl. inž. str. in Neja Brlogar, mag. prof. rp. z angleščino
Primernost: učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 15
S.O.S. šola se zavzema za dobro znanje matematike in je podpora šolarjem, staršem, učiteljem in javni šoli. Z didaktičnimi pristopi, ki temeljijo na povsem konkretni ravni, želimo doseči razumevanje temeljev matematike v prvih razredih osnovne šole in s tem spodbuditi njihovo veselje do te nepogrešljive življenjske veščine in preprečiti zaplete in nezadovoljstvo v višjih razredih. Snujemo in izdelujemo inovativna konkretna matematična učila iz materialov ponovne rabe in tehničnih materialov, ki so namenjena ne le demonstraciji, pač pa aktivnemu delu učenca z njimi.
Matematiko z rokami delam SAM, zato več ZNAM, je naše vodilo, za katerega lahko trdimo, da se je v raziskavi, ki je temeljila na uporabnosti naših učil in kakšne cilje so učenci dosegli z njimi pri razumevanju števil do 20 in do 100, izkazalo za ne le motivacijsko, temveč tudi resnično. Ob tem bomo podrobneje predstavili nekatere izmed naših učil in pristope za delo z njimi; številsko premico s penastimi obročki, stotični kvadrat z žetoni, zvočno-pozicijsko računalo in še kaj.
OKOLJE SKOZI OČI ŽIVALI
Izvajalec: Tehno park Celje
Primernost: učitelji OŠ (3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 10
V prvem delu delavnice bomo raziskovali vid živali na podlagi katerega dobi žival osnovne informacije o svetu okoli nje. Vid živali se v bistvenih elementih razlikuje od vida ljudi. Kaj je monoklurani, binokularni in panoramski vid pri živalih? Zakaj je metoda cone umika (flight zone) najbolj naraven in nestresen način usmerjanja živali? Poznavanje osnovnih fizioloških lastnosti živali je temelj odgovornega skrbništva živali.
POLETI KOT PTICA
V drugem bodo udeleženci lahko preizkusili Simulator Birdly®, ki omogoča, da poletijo kot ptica in odkrijejo vid ptice in fantastične perspektive v realistični izkušnji virtualne resničnosti. Za še bolj poglobljeno izkušnjo celega telesa uporabniki nadzorujejo svoj let s premikanjem rok, medtem ko lahko celo čutijo veter na svojem obrazu.
KEMIJA V KUHINJI
Izvajalec: dr. Nataša Kovačič, Natcosmetics
Primernost: učitelji OŠ (3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 15
Kako pokazati kemijo v privlačni in zanimivi luči? Že sama beseda "kemija" pri otrocih (in nemalokrat tudi pri odraslih!) spodbudi zadrego, predsodke, predvsem pa strah pred težko snovjo, ki se jo bo potrebno učiti. Zato je potrebno kemijo predstaviti iz najbolj uporabnega in otrokom domačega vidika. Kuhinja je eden izmed najpogosteje obiskanih prostorov v našem domu, zato bomo najlepše kemijske trenutke poiskali ravno tam. In ravno v kuhinji lahko otroku kemijo približamo tako, da se na koncu tudi sami strinjajo, da kemijo dejansko poznajo, da se z njo srečujejo vsak dan, da je kemija vsepovsod okoli nas in da nam ni neznana. V naši delavnici bomo zato predstavili nekaj kemijsko - kuharsko obarvanih vaj. Te vaje bodo zelo enostavne, otrokom poznane, in kar je najbolj pomembno: enostavne morajo biti do te mere, da jo lahko popolnoma sami tudi izvedejo - tako doma kot tudi v šoli. Ravno v tem je čar kemijskega eksperimentiranja, saj je potrebno doseči, da otroci izgubijo strah, da dobijo občutek, da zmorejo sami, da nič ni težko, če le stvar pogledajo z druge strani. Na delavnici vam bomo tako predstavili nekaj uporabnih in zanimivih eksperimentalnih vaj, kot so izdelovanje detergenta, izdelovanje abrazivnega sredstva za čiščenje umivalnikov in štedilnika, izdelovanje glicerinskega mila in izdelovanje lipbalma.
KREATIVNA ROBOTIKA
Izvajalec: dr. Maša Jazbec, vodja DDTlab-a
Primernost: učitelji OŠ (3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 15
Izobraževanje Kreativna Robotika ne podaja znanja zgolj iz tehničnega vidika, temveč tudi iz humanističnega in umetniškega. S takšnim izobraževanjem navdušujemo mladino nad razvojem robotike. Robotika danes predstavlja najbolj rastočo tehnološko panogo. Namen tovrstnega izobraževanja pa tudi spodbuditi mladino, da razmišlja izven ustaljenih okvirjev tudi ko gre za uporabo robotov v naši družbi.
Izobraževanje Kreativna Robotika je večplastno in zajema:
•spoznavanje humanoidne robotike,
•spoznavanje pojma Human Robot Interaction (HRI), to je področje interakcij med ljudmi in roboti,
•spoznavanje dela s humanoidnim robotom NAO,
•spoznavanje programerskega okolja choregraphe za delo s humanoidnim robotom NAO,
•priprava kratkega programa za humanoidnega robota NAO,
•povezava humanoidnega robota z Brain Computer Interface napravo. To je naprava, ki omogoča interakcijo med robotom in človekom z možganskimi signali.
3D TISKALNIK KOT UČNI PRIPOMOČEK
Izvajalec: Matic Holobar, Šolski center Celje
Primernost: učitelji OŠ (3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 15
Verjetno ste se kdaj vprašali kako deluje 3D tiskalnik. Sedaj imate enkratno priložnost, da spoznate osnove delovanja 3D tiskalnika, njegove sestavne dele, različne tipe tiskalnikov ter njihove prednost in slabosti. Pogledali bomo tudi različne tipe filamentov s katerim lahko tiskamo ter tudi njihove prednosti in slabosti. Po končani delavnici boste kompetentni, da samostojno natisnete izdelek. Vse od izbire tiskalnika, filamenta do priprave izdelka in tiskanja. Velikokrat pride med tiskom do težav, zato boste spoznali najpogostejše težave, zaradi kateri se tisk ne natisne pravilno in kako jih najlažje odpraviti.
UČILNICA ZA ZGODNJE IZOBRAŽEVANJE Z MTINY ROBOTKOM
Izvajalec: Maja Gačnik, Legama
Primernost: : vzgojitelji in učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 15
mTiny je prvi Makeblokov robot brez zaslona. Z učnim načrtom je bil zasnovan tako, da učiteljem pomaga pri načrtovanju in izvajanju veselih robotskih dejavnosti ter pri učenju otrok v zgodnjih letih. Urniki vzgojiteljev mlajših otrok so polni in uvedba najsodobnejše tehnologije v učilnicah za predšolske otroke je lahko izziv. Vendar pa tehnološko izobraževanje izkorišča trende prihodnosti izobraževanja, zato mTiny komplet omogoča izvajanje programov na enostaven način.
Primeren je za učitelje, z ali brez izkušenj programiranja ali računalništva. Je prilagodljiv, fleksibilen in enostaven za uporabo. Spoznali boste nekaj osnovnih načinov programiranja, ponujamo pa tudi primere učnih dejavnosti, ki olajšajo učenje in poučevanje.
mTiny je programabilni robot za predšolske otroke in otroke v 1. triadi osnovne šole. Je orodje za razvijanje spretnosti otrok 21. stoletja zlasti na področju pismenosti, ki presegajo branje in pisanje. Informacijska, medijska in tehnološka pismenost ter računanje so ključni poudarki tega učnega načrta. Poleg tega so oprijemljivi programski bloki mTiny in bloki, ki temeljijo na sestavljankah, zabavni za otroke, obenem pa pomagajo razvijati tudi njihove sposobnosti razmišljanja na višji ravni. Z ustreznimi navodili omogočajo združevanje konkretnega in abstraktnega razmišljanja.
DELAVNICE 5. SKLOP, 14.45-15.30
KAJ VSE BI MORAL VEDETI O ZOONOZAH?
Izvajalec: Simona Šalej, univ. dipl. biologinja
Primernost: učitelji OŠ (1., 2. in 3. triada)
Število udeležencev: do 20
Interaktivna delavnica s praktično prezentacijo načinov prenosa zoonoz in preventivnih ukrepov v izogib okužbam z njimi. Zoonoze so nalezljive bolezni, ki se iz živali prenašajo na človeka in na živali ter predstavljajo več kot 60% nalezljivih bolezni pri človeku. Potencialni prenašalci zoonoz so tudi naši hišni ljubljenčki. Zato je nujno, da vsakdo, ki prihaja v stik s hišno živaljo pozna možne načine prenosa zoonoz, njihove posledice in preprečitev le tega. Otroci so na te okužbe še posebej dovzetni, zato je ključno njihovo ozaveščanje že v otroštvu.
S.O.S. ŠOLA - didaktične metode in konkretni pripomočki za razumevanje temeljev matematike za šolarje od 1. do 5. razreda OŠ
Izvajalec: Alenka Knez, uni. dipl. inž. str. in Neja Brlogar, mag. prof. rp. z angleščino
Primernost: učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 15
S.O.S. šola se zavzema za dobro znanje matematike in je podpora šolarjem, staršem, učiteljem in javni šoli. Z didaktičnimi pristopi, ki temeljijo na povsem konkretni ravni, želimo doseči razumevanje temeljev matematike v prvih razredih osnovne šole in s tem spodbuditi njihovo veselje do te nepogrešljive življenjske veščine in preprečiti zaplete in nezadovoljstvo v višjih razredih. Snujemo in izdelujemo inovativna konkretna matematična učila iz materialov ponovne rabe in tehničnih materialov, ki so namenjena ne le demonstraciji, pač pa aktivnemu delu učenca z njimi.
Matematiko z rokami delam SAM, zato več ZNAM, je naše vodilo, za katerega lahko trdimo, da se je v raziskavi, ki je temeljila na uporabnosti naših učil in kakšne cilje so učenci dosegli z njimi pri razumevanju števil do 20 in do 100, izkazalo za ne le motivacijsko, temveč tudi resnično. Ob tem bomo podrobneje predstavili nekatere izmed naših učil in pristope za delo z njimi; številsko premico s penastimi obročki, stotični kvadrat z žetoni, zvočno-pozicijsko računalo in še kaj.
OSNOVE FOTOGRAFIJE - Termin je že zaseden!
Izvajalec: Tehno park Celje
Primernost: učitelji OŠ (2. in 3. triada)
Število udeležencev: do 10
Dandanes zna fotoaparat na mobilnem telefonu uporabljati skoraj vsak, ampak ali pa razume kako fotografija sploh nastane? Udeležite se delavnice, kjer boste spoznali nastanek fotografije nekoč, ko je bila fotografija pravo razkošje. Poudarek pa bo na nastanku fotografije danes, predvsem na osnovnih tehnikah fotografiranja za različne žanre fotografije. Naučili se boste načinov, kako se spopasti s številnimi nastavitvami na fotoaparatu in kaj te pomenijo za našo fotografijo. Podučili se boste o pogojih za nastanek fotografije in spoznali opremo, ki jo potrebujemo za željeno fotografijo. Praktično se boste preizkusili v ustvarjanju portretne fotografije in v vlogi modelov.
USTVARJANJE SKULPTUR IZ MODELIRNIH BALONOV - TERMIN JE ŽE ZASEDEN!
Izvajalec: Suzana Senica, akademska slikarka
Primernost: vzgojitelji in učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: do 15
Na delavnici se boste naučili ustvariti skulpture iz balonov. Prikazano vam bo nekaj osnovnih tehnik twistanja balonov in idej, ki jih boste kasneje uporabili oziroma posredovali svojim učencem. Spoznali boste poimenovanje in tehnike modeliranja z baloni ter pomen pravih proporcev med deli balona. Praktično jih boste ustvarjali skozi zabavno podajanje znanja likovne teorije.
KREATIVNA ROBOTIKA
Izvajalec: dr. Maša Jazbec, vodja DDTlab-a
Primernost: učitelji OŠ (3. triada) in SŠ
Število udeležencev: do 15
Izobraževanje Kreativna Robotika ne podaja znanja zgolj iz tehničnega vidika, temveč tudi iz humanističnega in umetniškega. S takšnim izobraževanjem navdušujemo mladino nad razvojem robotike. Robotika danes predstavlja najbolj rastočo tehnološko panogo. Namen tovrstnega izobraževanja pa tudi spodbuditi mladino, da razmišlja izven ustaljenih okvirjev tudi ko gre za uporabo robotov v naši družbi.
Izobraževanje Kreativna Robotika je večplastno in zajema:
•spoznavanje humanoidne robotike,
•spoznavanje pojma Human Robot Interaction (HRI), to je področje interakcij med ljudmi in roboti,
•spoznavanje dela s humanoidnim robotom NAO,
•spoznavanje programerskega okolja choregraphe za delo s humanoidnim robotom NAO,
•priprava kratkega programa za humanoidnega robota NAO,
•povezava humanoidnega robota z Brain Computer Interface napravo. To je naprava, ki omogoča interakcijo med robotom in človekom z možganskimi signali.
PAMETNA KNJIGA MIHEC IN ŽIVALI
Izvajalec: Sabina Korošec Zavšek, prof.def. – avtorica knjige
Primernost: vzgojitelji in učitelji OŠ (1. in 2. triada)
Število udeležencev: 20
Predstavitev pametne knjige Mihec in živali. Mihec ni samo knjiga, ampak je veliko več. Je knjiga, je didaktična risanka, je zbirka fotografij in video posnetkov, ki pomaga otrokom pri razvoju govora in jezika. Je tudi risanka, ki uči otroka enostavnega risanja in se odlično dopolnjuje s pobarvanko Radovednega Mihca. Avtorica knjige bo udeležencem predstavila razloge, zakaj sta knjiga in risanka nastali, ogledali si bodo risanko in spoznali malo šolo risanja za otroke, ki je skrita v knjigi. https://radovednimihec.si/