DIY ROBOTKI

DIY Robotki – Učenje robotike skozi animatroniko

Projekt DIY robotkov (naredi-sam robotkov) združuje 3D tisk, elektronske vezja in servo motorje za ustvarjanje interaktivnih robotov. Namenjen je učenju robotike s poudarkom na animatroniki, kjer se udeleženci učijo sestavljanja robotskih komponent, vijačenja, kalibriranja servo motorjev in animiranja gibljivih delov.
DIY robotki omogočajo spoznavanje osnov animatronike skozi praktično izdelavo in programiranje gibljivih robotov.


Produkcija: Maša Jazbec, Vid Kok, Aleksander Klemenčič, Interface Culture Linz

EMA - Tesla coil

EERIE ME

EERIE ME je serija interaktivnih skulptur, ki brišejo meje med človeškimi in nečloveškimi oblikami ter raziskujejo zapleten odnos med stvaritvijo in ustvarjalcem. S hekanjem in predelavo igrač umetnica zavržene igrače preobraža v srhljiva bitja ter jim vdihne osebne lastnosti in nove identitete. Te skulpture nimajo lastne inteligence; oživijo šele skozi interakcijo z občinstvom in obstajajo v vmesnem prostoru med organskim in umetnim.
Projekt odseva človekovo dolgoletno obsesijo z nesmrtnostjo. Skozi različne kulture in stoletja miti pripovedujejo o večnem življenju, danes pa so se naše sanje preusmerile v digitalno ohranjanje zavesti. Z napredkom tehnologije si zamišljamo prihodnosti, v katerih bi zavest lahko preživela telo in našla nove nosilce za bivanje. EERIE ME se s to težnjo ne sooča skozi futuristične špekulacije, temveč s prenosom osebnih spominov v reciklirane igrače—predmete, ki preživijo otroštvo in pridobijo nov pomen kot nosilci preteklosti.
Trajnost je osrednje vodilo projekta. S ponovno uporabo množično proizvedenih in zavrženih igrač umetnica izpodbija krog potrošništva in elektronskih odpadkov. Te skulpture ne postavljajo le vprašanj o naših tehnoloških ambicijah, temveč tudi odražajo presežek materialnosti ter nas spodbujajo k premisleku o življenjski dobi predmetov, ki jih ustvarjamo in zavračamo. Preoblikovane igrače postanejo totemi spomina—artefakti, ki presegajo svojo prvotno funkcijo, ohranjajo sledi preteklosti in hkrati postavljajo vprašanja o prihodnosti tehnologije in človeštva.


Produkcija: Barbara Jazbec

Especies I

Especies I, II y III se osredotoča na zamišljanje možnosti evolucije umetne inteligence ter posledic za človeško stanje. Projekt temelji na nizu robotskih naprav, zgrajenih iz algoritmičnih struktur, ki jih navdihujejo filozofska načela in predstavljajo majhen anorganski ekosistem.

Poleg postavljanja vprašanj o tehnoloških virih, potrebnih za razvoj umetne zavesti, želi ta projekt poudariti, da možnosti njenega obstoja ležijo tudi v filozofski atribuciji. Zato so tri robotske naprave, ki sestavljajo to umetniško delo, zasnovane na algoritmičnih strukturah, temelječih na filozofskih načelih. Ta načela določajo možne eksistencialne, evolucijske, zavestne in senzitivne procese skozi kreativno programiranje. Naprave ne simulirajo človeka, temveč iščejo lastno strojno pogojenost.

Ta majhen anorganski ekosistem s fizično-digitalnimi vedenji simulira procese, ki nas vabijo, da jih prepoznamo kot zavestne organizme. Gre za dramaturške naprave, ki uprizarjajo možno evolucijo umetne inteligence in zamišljajo njeno morebitno integracijo v prihodnosti.

Avtorica: MONICA RIKIĆ

Etra - kolaborativni robot

FANUC CRX - 10IA

Kreativna robotika z industrijsko robotsko roko FANUC CRX-10iA

Projekt združuje kreativnost in industrijsko robotiko z uporabo kolaborativne robotske roke FANUC CRX-10iA. Cilj je raziskovanje umetniške in interaktivne uporabe industrijskih robotov ter razvoj inovativnih aplikacij onkraj klasičnih industrijskih nalog.
Projekt spodbuja povezovanje tehnologije in umetnosti, kjer robot postane orodje za ustvarjalno izražanje.


Produkcija: FANUC, Maša Jazbec, Aleksander Klemenčič, Vid Kok, Žan Rajšek

HIMERA: CELICA / The Cell

Projekt Cell raziskuje radikalne možnosti v regenerativni medicini in inženiringu tkiv ter postavlja vprašanja o mejah med biološkim in umetniškim. Kaj pa, če bi lahko ustvarili hibridni protezni organoid — personalizirani presadek — ne samo kot medicinski poseg, ampak tudi kot surov material za umetniško raziskovanje?
Kaj pa, če bi lahko ustvarili živo telesno povečavo, ki bi se združila z našo lastno ontologijo?

Z uporabo organoidov, pridelanih v laboratoriju iz človeških celic, kot umetniških materialov za robotske upodobitve, projekt vizionira nove oblike živih povečav, kjer se umetnost, robotika, proteze, raziskave matičnih celic in znanost o bioma­terialih srečajo. V sodelovanju z znanstveniki, specializiranimi za matične celice in regenerativno medicino, je projekt osredotočen na človeške mezinkelne matične celice (hMSCs), ki jih gojijo in integrirajo v hibridno protezo v obliki repa velikosti človeka.


Produkcija: ANA RAJČEVIĆ

MALI PRINC

Projekt Mali princ je unikatni interaktivni robot, zasnovan v podobi in duhu legendarnega literarnega junaka. Njegova umetna inteligenca omogoča pogovor z obiskovalci v značilnem slogu Malega princa – s preprostostjo, modrostjo in radovednostjo, ki prebuja domišljijo.

Njegov glas nosi odmev ustvarjalcev, medtem ko so njegovo telo in um oblikovali inženirji podjetja Dewesoft. Tehnološko dovršen sistem združuje napredno robotiko in naravno govorno interakcijo ter obiskovalcem omogoča edinstveno izkušnjo srečanja z Malim princem. Robot je nastal kot posebno darilo prijatelju – poklon prijateljstvu, ustvarjalnosti in brezčasni zgodbi, ki povezuje generacije.


Produkcija: Dewesoft Monitoring, Aleksander Klemenčič, Vid Kok, Maša Jazbec

Metaphase sound machine

Metafazni zvočni stroj je umetniška avdio-kinetična instalacija, ki temelji na eksperimentih ameriškega fizika Nicka Herberta iz 70. let. Herbert je skušal uporabiti kvantno prepletenost v praksi, vendar njegovi poskusi (vključno z Metafaznim pisalnim strojem in Kvantnim metafonom) niso dali znanstveno potrjenih rezultatov. Zaradi njegovega zanimanja za metafiziko in poskusov komunikacije z duhovi je ideja kvantne komunikacije izgubila kredibilnost.

Metafazni zvočni stroj vsebuje šest vrtečih se diskov, vsakega s svojim mikrofonom in zvočnikom. Središče sistema nadzoruje Geiger-Müllerjev števec, ki zaznava ionizirajoče sevanje in vpliva na hitrost vrtenja diskov. Sistem ustvarja zvok s povratnimi zankami med mikrofoni in zvočniki, kar vodi do neskončnih zvočnih variacij. Oblika objekta simbolizira kvantno prepletenost.


Produkcija: Dmitry Morozov

YASKAWA MOTOMINI

Kreativna robotika z industrijsko robotsko roko Yaskawa MotoMini

Projekt raziskuje kreativne možnosti uporabe industrijske robotske roke Yaskawa MotoMini, ki je ena najmanjših in najhitrejših robotov v svojem razredu. MotoMini omogoča natančne in dinamične gibe, kar odpira priložnosti za eksperimentiranje na področju umetnosti, oblikovanja in interaktivnih instalacij.


Produkcija: RUK, Maša Jazbec, Žan Rajšek, Aleksander Klemenčič, Yaskawa

Prijavi se na Tehnopark novice

S prijavo na e-novice se strinjam z obdelavo mojih osebnih podatkov v tržne namene.