STEAM KONFERENCA 2025

STEAM KONFERENCA 2025

OPIS DELAVNIC

 

1. RoKa: Raziskujem, Opazujem, Kreiram in spoznavam Anatomijo roke

Simona Šalej, Razpis.si
Delavnica

Ali ste že kdaj pomislili, kolikokrat na dan uporabite roko?
Pri sodobnem načinu življenja so strukture rok ene izmed najbolj obremenjenih delov našega telesa. Že od otroštva dalje naše roke dnevno opravijo na stotine ponavljajočih gibov: tipkanje, uporaba elektronskih naprav, zapenjanje gumbov, ščetkanje zob, pisanje, držanje jedilnega pribora,... In če temu dodamo še premalo uravnoteženega gibanja roke, ki bi moralo vključevati tudi zavestno vadbo za moč in gibljivost mišic, pride na dolgi rok do pojava bolezni in poškodb, katerih naši predniki niso poznali in so zdravstveni problem sodobnega časa. Vpetost elektronskih tehnologij v naš vsakdanjik narašča in edino kar lahko storimo je to, da tudi naše roke na takšen način življenja ustrezno in zavestno pripravimo. Zato potrebujemo čim več znanja o njihovem delovanju.
Na delavnici boste spoznali kako na zabaven način tako mlajšim otrokom, kot mladim, predstaviti preventivo roke v izogib posledicam, ki se lahko pojavijo zaradi ponavljajočih gibov. Izdelava preprostega modela roke vam bo v pomoč pri spoznavanju funkcionalne anatomije in biomehanike roke.
Število udeležencev: 15
Primernost: učitelji OŠ

 

2. Kemija v kuhinji – izdelava glicerinskega mila

dr. Nataša Kovačić, Natcosmetics
Delavnica

Delavnica prinaša praktičen vpogled v izvedbo hitrih, enostavnih in poučnih kemijskih eksperimentov, ki jih lahko učenci brez večjih težav ponovijo doma ali v šolskem okolju. Med delavnico boste izdelali glicerinsko milo – preprost, a izjemno prilagodljiv eksperiment, ki omogoča številne možnosti nadgradnje, tako na teoretični kot praktični ravni. S poudarkom na kreativnosti, samostojnosti in razumevanju osnovnih kemijskih procesov udeleženci spoznajo, kako lahko preprosti eksperimenti v kuhinji spodbujajo radovednost in razvijajo znanje STEAM.
Delavnica je zasnovana tako, da preprosta izvedba omogoča učinkovito vključevanje v šolski kurikulum in enostavno implementacijo tudi z omejenimi sredstvi.
Število udeležencev: 15
Primernost: vzgojitelji, učitelji OŠ in SŠ

 

3. FIRST LEGO Liga kot aktivnost v Razširjenem programu (RaP) – izobraževalna robotika, projektno in raziskovalno delo ter vrednote!
Natalija Premužič, Zavod Super Glavce

Delavnica/predstavitev

FIRST® (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) LEGO® liga je mednarodni interdisciplinarno celoletni raziskovalni program, vsako leto nov izziv – projekt, ki se zaključi s tekmovanji in festivali.
Osnova programa sta raziskovanje in izobraževalna robotika, posebno vzgoja in izobraževanje v skladu z vrednotami programov, s katerimi udeleženci usvajajo veščine za 21. stoletje. Program se deli na tri starostne kategorije: Discover za otroke od 4. do 6. leta, Explore od 6. do 10. leta in Challenge od 10. do 17. leta.
Je odlično koncipiran in predstavlja učinkovito orodje, s katerim navdušujemo otroke in mladino za učenje, raziskovanje, jim približujemo STEAM poklice, učimo prepoznavanja in reševanja problemov, podjetnosti, spodbujamo ustvarjalnost, sodelovanje, deljenje znanj, izkušenj, navajamo na kritično razmišljanje, primerno komunikacijo in poudarjamo skupinsko delo – veščine, ki jih bodo naši otroci zagotovo zelo potrebovali v življenju in na poklicni poti. Učijo se uporabe sodobnih tehnologij v koristne, humane namene.
Število udeležencev: 20
Primernost: učitelji OŠ in SŠ

 


4. Ustvarjanje skulptur iz modelirnih balonov
Suzana Senica

Delavnica
Na delavnici se boste naučili ustvariti skulpture iz balonov. Prikazano vam bo nekaj osnovnih tehnik oblikovanja balonov in idej, ki jih boste kasneje uporabili oziroma posredovali otrokom in učencem. Spoznali boste poimenovanje in tehnike modeliranja z baloni ter pomen pravih proporcev med deli balona. Praktično jih boste ustvarjali skozi zabavno podajanje znanja likovne teorije.
Ciljna skupina: vzgojitelji, učitelji OŠ
Število udeležencev: 20

 


5. KUBO robotika za učenje osnov programiranja brez uporabe računalnika
Adem Ibrahimović, Nina Palčič, Podjetniški inkubator Kočevje

Delavnica

KUBO program je inovativen učni pripomoček za popestritev pouka za učence prve triade. Več kot 50 šol KUBO program že uspešno vključuje v svoj redni pouk, podaljšano bivanje ali kot interesno dejavnost. KUBO je simpatičen robotek, ki omogoča otrokom prvi stik s svetom programiranja in tehnologije, ne da bi pri tem potrebovali računalnik. Preprosta uporaba KUBO programa omogoča učiteljem, da se lotijo izvajanja programa popolnoma samostojno, brez potrebe po predhodnem znanju programiranja. Orodje ne le razvija ključne veščine računalniškega programiranja, temveč tudi spodbuja logično razmišljanje, reševanje problemov, timsko delo in kreativnost pri poučevanju. Omogoča odlično medpredmetno povezovanje, pri čemer igra postane osrednji dejavnik učenja na inovativen način. KUBO program tako ni le priprava na prihodnost, ampak tudi ustvarjalno orodje, ki združuje učenje, zabavo in razvoj ključnih veščin, ki jih otroci potrebujejo za uspešno premagovanje izzivov v današnjem digitalnem svetu.
Ciljna skupina: vzgojitelji, učitelji OŠ
Število udeležencev: 20

 


6. KOBI - individualizirano učenje branja za otroke
Predstavitev

Predstavitev KOBI inovativne aplikacije, ki je zasnovana kot učni pripomoček za individualizirano učenje branja. S svojo unikatno zasnovo in intuitivnimi orodji pomaga otrokom doseči večjo natančnost, hitrost in užitek pri branju. Aplikacija ponuja bralna gradiva in orodja, prilagojena potrebam vsakega posameznega otroka. Omogoča bolj točno branje, hitrejši napredek in več veselja pri vsakodnevnih bralnih izzivih. KOBI ustvarja prijazno in spodbudno okolje, ki otrokom vliva samozavest ter gradi trdne temelje za uspešno bralno prihodnost.
Ciljna skupina: učitelji OŠ in SŠ
Število udeležencev: 20

 


7. Sinergija naprednih tehnologij v učilnici: VR očala ClassVR in interaktivni zaslon SMART Board
Marko Rakuša, Inovatio

Delavnica

Spoznajte praktični prikaz sinergije naprednih tehnologij v razredu – zmogljivega interaktivnega zaslona SMART Board in očal za navidezno resničnost ClassVR, ki prihajajo z že pripravljeno VR in AR vsebino in omogočajo učiteljem preprosto upravljanje in nadzor nad celotnim razredom.
Ciljna skupina: učitelji OŠ in SŠ
Število udeležencev: 20

 


8. VEX IQ Delavnica: Skrivnosti zobnikov
mag. Oliver Buček, OŠ Breg

Delavnica

Na delavnici VEX IQ - Zobniki bomo raziskovali osnove delovanja zobnikov in njihove uporabe pri gradnji robotov. Udeleženci bodo spoznali kako različne vrste zobnikov vplivajo na hitrost, moč in smer gibanja. S pomočjo VEX IQ kompletov boste imeli priložnost praktično preizkusiti različne kombinacije zobnikov ter razumeti, kako prestavna razmerja vplivajo na delovanje robotov. Cilji delavnice so spoznati osnovne principe delovanja zobnikov, razumeti, kako prestavna razmerja vplivajo na hitrost in moč in praktično sestaviti in preizkusiti različne konfiguracije zobnikov.

Ciljna skupina: učitelji OŠ in SŠ
Število udeležencev: 20

 


9. Molekularna kuhinja, kjer se srečata prehrana in znanost
Alen Rupnik, mag.inž.kem.inž

Delavnica
Udeleženci podrobneje spoznajo kemijo v svetu kulinarike ali kar bolje rečeno kulinariko v svetu kemije. Kot sam pravim ''Hrana je kemija'', številni na prvi pogled preprosti procesi v kuhinji so v resnici precej zahtevni fizikalno-kemijski procesi. Tako bomo spoznali svet molekularne gastronomije s pomočjo sous-vide tehnike kuhanja, izdelave sadnih balončkov s pomočjo membranske izmenjave ionov, gelifikacijo s pomočjo rastlinske želatine agar-agar, pripravo zračnih mehurčkov s pomočjo sojinega lecitina, upraševanje maščob, pripravo espum in še številne druge tehnike.
Ciljna skupina: učitelji OŠ in SŠ
Število udeležencev: 15

 


10. Znanstvena predstava znanstvenice Ane in gosenice Fani
Tehno park Celje

Delavnica/predstava
Skozi raziskovanje, igro in eksperimentiranje lahko že pri najmlajših spodbujamo zanimanje za naravoslovje in znanost. S pomočjo dogodivščin znanstvenice Ane in gosenice Fani boste doživeli edinstveno interaktivno izkušnjo, ki je v kombinaciji z izobraževanjem ključ do usvojitve znanja. Glavni junakinji, Ana in Fani, preko igrane predstave, na zabaven način, približata različna znanstvena področja; od astronomije, ekologije, matematike, zdravega načina življenja do naravoslovja. Na raziskovalnih postajah, z vsemi svojimi čutili, boste aktivno sodelovali.
Ciljna skupina: vzgojitelji, učitelji OŠ
Število udeležencev: 20

 


11. LEGO Education robotika v 3. triadi
Maja Gačnik, Legama

delavnica
Delavnica bo praktično prikazovala načine razvijanja kompetenc (logika, programiranje, reševanje problemov, raziskovanje, medsebojno komuniciranje), kritičnega razmišljanja s pomočjo kompleksnih, motivacijskih in posamezniku prilagojenih naravoslovnih (STEAM) izzivov. LEGO Education SPIKE Prime je orodje za učenje naravoslovja (STEAM) za učence od 6. razreda dalje. Združuje pisane LEGO gradnike, strojno opremo, ki je enostavna za uporabo, ter intuitivni kodirni jezik, ki deluje na način »povleci-spusti«, zasnovan na programu Scratch. S pomočjo seta SPIKE Prime se bo raziskalo, kako lahko skozi igro spodbujamo otroke h kritičnemu razmišljanju in reševanju zapletenih problemov, ne glede na njihovo in naše predhodno znanje. Začetek bo osredotočen na spoznavanje motorjev, senzorjev ter osnov programiranja, nato pa se bo prešlo na kreativno ustvarjanje prototipov.
Ciljna skupina: učitelji OŠ
Število udeležencev: 10

Prijavi se na Tehnopark novice

S prijavo na e-novice se strinjam z obdelavo mojih osebnih podatkov v tržne namene.