OPIS DELAVNIC
RoKa: Raziskujem, Opazujem, Kreiram in spoznavam Anatomijo roke
Simona Šalej
Delavnica
Ali ste že kdaj pomislili, kolikokrat na dan uporabite roko?
Pri sodobnem načinu življenja so strukture rok ene izmed najbolj obremenjenih delov našega telesa. Že od otroštva dalje naše roke dnevno opravijo na stotine ponavljajočih gibov: tipkanje, uporaba elektronskih naprav, zapenjanje gumbov, ščetkanje zob, pisanje, držanje jedilnega pribora,... In če temu dodamo še premalo uravnoteženega gibanja roke, ki bi moralo vključevati tudi zavestno vadbo za moč in gibljivost mišic, pride na dolgi rok do pojava bolezni in poškodb, katerih naši predniki niso poznali in so zdravstveni problem sodobnega časa. Vpetost elektronskih tehnologij v naš vsakdanjik narašča in edino kar lahko storimo je to, da tudi naše roke na takšen način življenja ustrezno in zavestno pripravimo. Zato potrebujemo čim več znanja o njihovem delovanju.
Na delavnici boste spoznali kako na zabaven način tako mlajšim otrokom, kot mladim, predstaviti preventivo roke v izogib posledicam, ki se lahko pojavijo zaradi ponavljajočih gibov. Izdelava preprostega modela roke vam bo v pomoč pri spoznavanju funkcionalne anatomije in biomehanike roke.
Število udeležencev: 15
Primernost: učitelji OŠ
Kemija v kuhinji – izdelava glicerinskega mila
dr. Nataša Kovačić, Natcosmetics
Delavnica
Delavnica prinaša praktičen vpogled v izvedbo hitrih, enostavnih in poučnih kemijskih eksperimentov, ki jih lahko učenci brez večjih težav ponovijo doma ali v šolskem okolju. Med delavnico boste izdelali glicerinsko milo – preprost, a izjemno prilagodljiv eksperiment, ki omogoča številne možnosti nadgradnje, tako na teoretični kot praktični ravni. S poudarkom na kreativnosti, samostojnosti in razumevanju osnovnih kemijskih procesov udeleženci spoznajo, kako lahko preprosti eksperimenti v kuhinji spodbujajo radovednost in razvijajo znanje STEAM.
Delavnica je zasnovana tako, da preprosta izvedba omogoča učinkovito vključevanje v šolski kurikulum in enostavno implementacijo tudi z omejenimi sredstvi.
Število udeležencev: 15
Primernost: vzgojitelji, učitelji OŠ in SŠ
FIRST LEGO Liga kot aktivnost v Razširjenem programu (RaP) – izobraževalna robotika, projektno in raziskovalno delo ter vrednote!
Natalija Premužič, Zavod Super Glavce
Delavnica/predstavitev
FIRST® (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) LEGO® liga je mednarodni interdisciplinarno celoletni raziskovalni program, vsako leto nov izziv – projekt, ki se zaključi s tekmovanji in festivali.
Osnova programa sta raziskovanje in izobraževalna robotika, posebno vzgoja in izobraževanje v skladu z vrednotami programov, s katerimi udeleženci usvajajo veščine za 21. stoletje. Program se deli na tri starostne kategorije: Discover za otroke od 4. do 6. leta, Explore od 6. do 10. leta in Challenge od 10. do 17. leta.
Je odlično koncipiran in predstavlja učinkovito orodje, s katerim navdušujemo otroke in mladino za učenje, raziskovanje, jim približujemo STEAM poklice, učimo prepoznavanja in reševanja problemov, podjetnosti, spodbujamo ustvarjalnost, sodelovanje, deljenje znanj, izkušenj, navajamo na kritično razmišljanje, primerno komunikacijo in poudarjamo skupinsko delo – veščine, ki jih bodo naši otroci zagotovo zelo potrebovali v življenju in na poklicni poti. Učijo se uporabe sodobnih tehnologij v koristne, humane namene.
Število udeležencev: 20
Primernost: učitelji OŠ in SŠ
Ustvarjanje skulptur iz modelirnih balonov
Suzana Senica
Delavnica
Na delavnici se boste naučili ustvariti skulpture iz balonov. Prikazano vam bo nekaj osnovnih tehnik oblikovanja balonov in idej, ki jih boste kasneje uporabili oziroma posredovali otrokom in učencem. Spoznali boste poimenovanje in tehnike modeliranja z baloni ter pomen pravih proporcev med deli balona. Praktično jih boste ustvarjali skozi zabavno podajanje znanja likovne teorije.
Ciljna skupina: vzgojitelji, učitelji OŠ
Število udeležencev: 20
KUBO robotika za učenje osnov programiranja brez uporabe računalnika
Adem Ibrahimović, Nina Palčič, Podjetniški inkubator Kočevje
Delavnica
KUBO program je inovativen učni pripomoček za popestritev pouka za učence prve triade. Več kot 50 šol KUBO program že uspešno vključuje v svoj redni pouk, podaljšano bivanje ali kot interesno dejavnost. KUBO je simpatičen robotek, ki omogoča otrokom prvi stik s svetom programiranja in tehnologije, ne da bi pri tem potrebovali računalnik. Preprosta uporaba KUBO programa omogoča učiteljem, da se lotijo izvajanja programa popolnoma samostojno, brez potrebe po predhodnem znanju programiranja. Orodje ne le razvija ključne veščine računalniškega programiranja, temveč tudi spodbuja logično razmišljanje, reševanje problemov, timsko delo in kreativnost pri poučevanju. Omogoča odlično medpredmetno povezovanje, pri čemer igra postane osrednji dejavnik učenja na inovativen način. KUBO program tako ni le priprava na prihodnost, ampak tudi ustvarjalno orodje, ki združuje učenje, zabavo in razvoj ključnih veščin, ki jih otroci potrebujejo za uspešno premagovanje izzivov v današnjem digitalnem svetu.
Ciljna skupina: vzgojitelji, učitelji OŠ
Število udeležencev: 25
KOBI - individualizirano učenje branja za otroke
KOBI ekipa
Predstavitev
Predstavitev KOBI inovativne aplikacije, ki je zasnovana kot učni pripomoček za individualizirano učenje branja. S svojo unikatno zasnovo in intuitivnimi orodji pomaga otrokom doseči večjo natančnost, hitrost in užitek pri branju. Aplikacija ponuja bralna gradiva in orodja, prilagojena potrebam vsakega posameznega otroka. Omogoča bolj točno branje, hitrejši napredek in več veselja pri vsakodnevnih bralnih izzivih. KOBI ustvarja prijazno in spodbudno okolje, ki otrokom vliva samozavest ter gradi trdne temelje za uspešno bralno prihodnost.
Ciljna skupina: učitelji OŠ
Število udeležencev: 20
Sinergija naprednih tehnologij v učilnici: VR očala ClassVR in interaktivni zaslon SMART Board
Marko Rakuša, Inovatio
Delavnica
Spoznajte praktični prikaz sinergije naprednih tehnologij v razredu – zmogljivega interaktivnega zaslona SMART Board in očal za navidezno resničnost ClassVR, ki prihajajo z že pripravljeno VR in AR vsebino in omogočajo učiteljem preprosto upravljanje in nadzor nad celotnim razredom.
Ciljna skupina: učitelji OŠ in SŠ
Število udeležencev: 20
VEX IQ Delavnica: Skrivnosti zobnikov
mag Oliver Buček, OŠ Breg
Delavnica
Na delavnici VEX IQ - Zobniki bomo raziskovali osnove delovanja zobnikov in njihove uporabe pri gradnji robotov. Udeleženci bodo spoznali kako različne vrste zobnikov vplivajo na hitrost, moč in smer gibanja. S pomočjo VEX IQ kompletov boste imeli priložnost praktično preizkusiti različne kombinacije zobnikov ter razumeti, kako prestavna razmerja vplivajo na delovanje robotov. Cilji delavnice so spoznati osnovne principe delovanja zobnikov, razumeti, kako prestavna razmerja vplivajo na hitrost in moč in praktično sestaviti in preizkusiti različne konfiguracije zobnikov.
Ciljna skupina: učitelji OŠ in SŠ
Število udeležencev: 20
Molekularna kuhinja, kjer se srečata prehrana in znanost
Alen Rupnik, mag.inž.kem.inž
Delavnica
Udeleženci podrobneje spoznajo kemijo v svetu kulinarike ali kar bolje rečeno kulinariko v svetu kemije. Kot sam pravim ''Hrana je kemija'', številni na prvi pogled preprosti procesi v kuhinji so v resnici precej zahtevni fizikalno-kemijski procesi. Tako bomo spoznali svet molekularne gastronomije s pomočjo sous-vide tehnike kuhanja, izdelave sadnih balončkov s pomočjo membranske izmenjave ionov, gelifikacijo s pomočjo rastlinske želatine agar-agar, pripravo zračnih mehurčkov s pomočjo sojinega lecitina, upraševanje maščob, pripravo espum in še številne druge tehnike.
Ciljna skupina: učitelji OŠ in SŠ
Število udeležencev: 15
Znanstvena predstava znanstvenice Ane in gosenice Fani
Tehno park Celje
Delavnica/predstava
Skozi raziskovanje, igro in eksperimentiranje lahko že pri najmlajših spodbujamo zanimanje za naravoslovje in znanost. S pomočjo dogodivščin znanstvenice Ane in gosenice Fani boste doživeli edinstveno interaktivno izkušnjo, ki je v kombinaciji z izobraževanjem ključ do usvojitve znanja. Glavni junakinji, Ana in Fani, preko igrane predstave, na zabaven način, približata različna znanstvena področja; od astronomije, ekologije, matematike, zdravega načina življenja do naravoslovja. Na raziskovalnih postajah, z vsemi svojimi čutili, boste aktivno sodelovali.
Ciljna skupina: vzgojitelji, učitelji OŠ
Število udeležencev: 20
Delo z Lego Spike Prime
Maja Gačnik, Legama
Delavnica
Delavnica bo praktično prikazovala načine razvijanja kompetenc (logika, programiranje, reševanje problemov, raziskovanje, medsebojno komuniciranje), kritičnega razmišljanja s pomočjo kompleksnih, motivacijskih in posamezniku prilagojenih naravoslovnih (STEAM) izzivov. LEGO Education SPIKE Prime je orodje za učenje naravoslovja (STEAM) za učence od 6. razreda dalje. Združuje pisane LEGO gradnike, strojno opremo, ki je enostavna za uporabo, ter intuitivni kodirni jezik, ki deluje na način »povleci-spusti«, zasnovan na programu Scratch. S pomočjo seta SPIKE Prime se bo raziskalo, kako lahko skozi igro spodbujamo otroke h kritičnemu razmišljanju in reševanju zapletenih problemov, ne glede na njihovo in naše predhodno znanje. Začetek bo osredotočen na spoznavanje motorjev, senzorjev ter osnov programiranja, nato pa se bo prešlo na kreativno ustvarjanje prototipov.
Ciljna skupina: učitelji OŠ
Število udeležencev: 10
Delo z Lego Spike Essential
Maja Gačnik, Legama
Delavnica
Delavnica bo praktično prikazovala načine razvijanja kompetenc (logika, programiranje, reševanje problemov, raziskovanje, medsebojno komuniciranje), kritičnega razmišljanja s pomočjo kompleksnih, motivacijskih in posamezniku prilagojenih naravoslovnih (STEAM) izzivov. LEGO Education SPIKE Essential je orodje za poučevanje naravoslovja (STEAM) od 1. do 5. razreda. Igriva, pripovedna učna izkušnja je del učnega sistema LEGO in učence spodbuja k raziskovanju naravoslovnih konceptov, hkrati pa prispeva k opismenjevanju, matematiki in vpliva na družbeno-čustveni razvoj otrok.
Ciljna skupina: učitelji OŠ
Število udeležencev: 10
Delavnica z izobraževalnimi paketi LEGO
Mali ustvarjalci
Delavnica
Delavnica se bo izvedla z izobraževalnimi kompleti Lego Spike Essential, ki jih na njihovih delavnicah in tečajih uporabljajo najmlajši udeleženci njihovih izobraževanj (od 6 do 11 let). Za nekaj trenutkov se vrnite nazaj v šolske klopi in se skupaj z njimi podajte v svet Lego robotike. Lego education izobraževalni kompleti ponujajo širok izbor možnosti za delo. Robotika je zelo priljubljen in učinkovit način za osvajanje novih znanj s področja naravoslovja, matematike ter logičnega načina razmišljanja. Omogoča izkustveno učenje preko igre, spodbuja ustvarjalnost, inovativnost, interdisciplinarnost in otroke usmerja k reševanju problemov. Na delavnici boste sestavili robote, jih sprogramirali in predstavljene vam bodo možnosti za vključitev Lego robotike v vsakdanje šolsko delo.
Ciljna skupina: učitelji OŠ
Število udeležencev: 15
Robotičar/ka bom!
dr. Maša Jazbec
Delavnica
Delavnica robotike ponuja edinstveno priložnost za poglobljeno spoznavanje elektronike, programiranja in mehanike skozi praktično sestavljanje in animiranje robota Softyja. Pridobili boste ključna tehnična znanja, kot so uporaba orodij, povezovanje elektronskih komponent in razumevanje delovanja servo motorjev, ki omogočajo natančno gibanje robota. S pomočjo programske opreme Bottango se boste naučili programirati in animirati gibanje robota, kar vam omogoča celovit vpogled v delovanje električnih vezij.
Delavnica povezuje razvoj fine motorike, ustvarjalnost in tehnično razmišljanje, saj vključuje tudi spoznavanje 3D tiska ter oblikovanje robotskih struktur. Pridobili boste dragocene izkušnje s sestavljanjem in ožičenjem vezij, testiranjem delovanja elektronskih komponent ter integracijo mehanskih in programskih rešitev. S tem se ne boste le seznanili s sodobnimi tehnološkimi trendi, temveč razvijjali tudi logično mišljenje, timsko delo in inovativnost pri reševanju tehničnih izzivov.
Ciljna skupina: osnovnošolski učitelji
Število udeležencev: 15
S.O.S. ŠOLA - didaktične metode in konkretni pripomočki za razumevanje temeljev matematike za šolarje od 1. do 3. razreda OŠ
Alenka Knez
Predstavitev/delavnica
S.O.S. šola se zavzema za dobro znanje matematike in je podpora šolarjem, staršem, učiteljem in javni šoli. Z didaktičnimi pristopi, ki temeljijo na povsem konkretni ravni, želijo doseči razumevanje temeljev matematike v prvih razredih osnovne šole in s tem spodbuditi njihovo veselje do te nepogrešljive življenjske veščine in preprečiti zaplete ter zadovoljstvo v višjih razredih. Snujejo in izdelujejo inovativna konkretna matematična učila iz materialov ponovne rabe in tehničnih materialov, ki so namenjena ne le demonstraciji, pač pa aktivnemu učenca z njimi. Matematiko z rokami delam SAM, zato več ZNAM, je njihovo vodilo, za katerega lahko trdijo, da se je v raziskavi, ki je temeljila na uporabnosti njihovih učil, izkazalo za ne le motivacijsko, temveč tudi resnično. Na delavnici bodo podrobneje predstavljena učila in pristopi za delo z njimi; številska premica s penastimi obročki, stotični kvadrat z žetoni, zvočno-pozicijsko računalo in še kaj.
Ciljna skupina: vzgojitelji, OŠ učitelji
Število udeležencev: 15
Spletne brihte
Manca Golob, Nika Prelovec, Digital School
Delavnica
Na delavnici bo predstavljena platforma Spletne brihte 2.0 s poglobljenimi 3 učnimi načrti. Gre za spletno platformo z elementi igrifikacije, ki bo ponujala širok nabor brezplačnih vsebin, prilagojena otrokom, staršem in učiteljem. Otrokom bodo na voljo izobraževalne vsebine v obliki člankov, kjer so vključena Brihtna vprašanja, kvizi za preverjanje znanja ter igre iz 4 področij: učenje s tehnologijo, varnost in odgovornost, iskanje in ustvarjanje vsebin ter programiranje in igre.
Kot učitelji pa boste imeli na voljo izobraževalne vsebine v obliki člankov, kvize za preverjanje znanja ter učne načrte z cilji ure, pripravljenim PPT-jem ter Kahoot kvizom.
Ciljna skupina: učitelji OŠ
Število udeležencev: 20
YUNO učna metoda
Adriana Yuno
Delavnica
Učenje z YUNO je enostavno, učinkovito in predvsem z namenom, da ostane. Pozabite na kampanjsko učenje, ki takoj naslednji dan potone v pozabo. Nič več strahu pred neuspehom in dvignjeno roko! Učenje po metodi YUNO je učenje za znanje, ki ostane.
Vse razlage v obliki videa trajajo največ 11 minut, kar pomaga otroku pri ohranjanju fokusa, pri razlagah učitelji ne uporabljajo tujk, temveč snov predstavijo »po domače«. Razlaga je jasna in brez balasta, kar omogoča razumevanje in hitro pomnenje snovi. Struktura snovi je pri vseh lekcijah in zapiskih enako zasnovana in predvidljiva, da se otrok v učnem procesu lažje orientira. Osredotoča se le na bistvo in tisto, kar je resnično pomembno.
Ciljna skupina: učitelji OŠ
Število udeležencev: 20
Postani ekolog
Tehno park Celje
Delavnica
Na delavnici Postani ekolog bomo raziskovali učinkovite postopke, kako pri učencih razviti okoljsko zavest skozi aktivno in raziskovalno učenje. S pomočjo preprostih, a poučnih eksperimentov bomo pokazali, kako lahko naravoslovne vsebine naredimo privlačne in dostopne vsem učencem.
Pridobili boste konkretne metode in ideje kako znanje o okolju prenesti v razred in s tem pri učencih spodbuditi radovednost, kritično razmišljanje in odgovorno ravnanje do narave.
Ciljna skupina: učitelji OŠ
Število udeležencev: 15
Osnove programiranja z roboti
Tehno park Celje
Delavnica
Pri učenju programiranja je ključno razumevanje delovanja kode. Na delavnici 'Osnove programiranja z roboti' bomo odkrivali, kako s pomočjo robotov razvijati temeljito razumevanje kode na praktičen in zanimiv način. Spoznali bomo pogojni stavek in možnosti uporabe le tega. Postopoma bomo napredovali od programiranja manjših robotov Photonov do zmogljivejšega robota NAO, kjer bomo pridobljeno znanje iz enostavnejšega programskega okolja prenesli v programski jezik Python. Delavnica je idealna za začetnike v programiranju, učiteljem pa ponuja vpoglede v praktične metode poučevanja osnov programiranja, pri čemer je poudarek na razumevanju in uporabi kode.
Ciljna skupina: učitelji OŠ
Število udeležencev: 15
SlikAI
Zavod Kersnikova
Delavnica
Na delavnici SlikAI bodo udeleženci spoznali kako deluje generativna umetna inteligenca, nagovorili možnosti in probleme, ki jih predstavlja, ter razmišljali kako lahko to tematiko na kreativen način nagovorimo v šoli. Udeleženci se bodo preizkusili tudi v generiranju slik z orodjem DeepAI.
Ciljna skupina: učitelji OŠ in SŠ
Število udeležencev: 15